Mi az a sourcing egyáltalán?

A Sourcer, mint munkakör az elmúlt néhány évben alakult ki és vált el a klasszikus recruiter/ toborzó fogalmától. A Sourcer feladata, hogy megtalálja a potenciális jelöltet (aktív és passzív jelöltek közül egyaránt) online csatornák segítségével, melyeket folyamatosan nyomon követ és újabbakat használt. Ezzel gyorsabbá és hatékonyabbá téve a kiválasztást. Egy hatékony sourcer a tanulmány szerint átlagosan 501- 2,000 fős networkkel rendelkezik. Ez az nagyságú kapcsolati háló, mellyel megfelelő számú potenciális jelölt mozgatható egy keresés kapcsán.

A kutatásról

328 sourcer vett részt a felmérésben a világ minden tájáról ( EMEA, Ázsia és az USA)

Milyen online csatornákat használ egy Sourcer?

Nem meglepő eredmény, hogy a LinkedIn jelenti az elsődleges csatornát annak ellenére, hogy 1,32 milliárd felhasználója van a Facebooknak világszinten és 1 milliárd a Google+-nak. Egyszerűen csak a csatornák megfelelő használatának hiánya okozza ezt az eredményt?

n1

Hány LinkedIN kapcsolattal rendelkezik egy Sourcer?

A sourcerek 20%-a 500 alatti networkkel rendelkezik, az USA-ban azonban 33%-nak 2,000 feletti a kapcsolati hálója. Nem véletlenül úttörők ezen a területen.

n2

  

Milyen válaszadási aránnyal dolgozik a hatékony Sourcer?

A legjobb sourcerek a megkeresett jelöltek 40%-ától várhatnak választ, 16% körüli válaszadás esetében már biztosan érdemes optimalizálni a keresési technikát vagy kiküldött üzenet szövegét.

 n3

Milyen válaszadási arányok jellemzőek a különböző csatornákra?

Érdekes eredmény, hogy a telefonos kapcsolatfelvétel esetében 50%-os a válaszadási arány, mégis elsődlegesen Linkedin üzenetet küldenek, vagy kapcsolatnak jelölik a potenciális jelölteket. A LinkedIn Inmail természetesen több ereményt hoz, mint egy egyszerű “bejelölés”, az email üzenet bizonyult a legkevésbé célra vezető. Más felmérésekből azonban tudhatjuk, hogy átlagosan a harmadik/ negyedik próbálkozás hozza legtöbb esetben a sikert, így a fenti 4 típust érdemes mind bevetni.

n4