Az employer barnding virágkorát éli, a vállalatok számos alternatív csatornát használnak, hogy eljussanak a megfelelő jelöltekig. Néhány nemzetközi példát mutatunk be arra, milyen kreatív megoldások vezettek eredményre egy- egy cég életében.

 

1/ Sörös pohár

Kihívást jelentett egy francia étterem számára, hogy mosogatókat találjon. Egy rúzsfoltos matricát ragasztottak a poharakra azzal a felirattal, hogy „ A Binnen Étterem mosogatókat keres!”

Az eredmény: 1 héten belül betöltötték az állást

11

 

2/ Banki alkalmazott

Draftfcb Kobza könyvelőt keresett, aki precízebb, mint mások. A célcsoportot osztrák/ német/svájci  könyvelő ügynökségek jelentették. Egy igazán költségkímélő ötlettel álltak elő: a hitel transfer egyik sorában rejtették el a hirdetést. 1 EUR-ot utaltak annak a könyvelőnek, aki használta az általuk megjelenített sort és másokat is meghívott.

 

 12

 

 3/ Software doboz

Megtalálni egy designert komoly kihívást jelent, hatalmas a verseny értük a piacon. A szoftvert ajándékba küldték azoknak a designereknek, akiket célközönségként definiáltak. A csomag tartalmazott egy DVD-t, melyben bemutatták az ügynökség rövid történetét  és az álláshirdetést videó formátumban.

70 designernek küldték ki a DVD-t és 100 jelentkezés érkezett.

13

 

4/ Autó szerelő

Fiatal hölgyeket ültettek egy régi Volkswagenbe, akik felkerestek szerelőket. Természetesen a szerelők azonnal megkezdték az autók vizsgálatát, ahol a motorháztetőt felnyitva egy álláslehetőség várt rájuk.

14

 

5/ Szalvéta hirdetés

Németországban fiatal, tehetséges copywritert szertett volna felvenni a BBDO. Úgy döntöttek ott szólítják meg a fiatalokat, ahol elérhetőek, az iskolák menzájában. A szalvétákra írták le a vállalat rövid történetét és az álláslehetőséget.

15

 

+1

Egy magyar példa

„ A Head& Shoulders bőrgyógyász hallgatókat keresett. Az alábbi „számletépős” posztert helyezték ki a Szegedi Egyetemen:

16